Translate

Sunday, January 31, 2016

Igaz vagy hamis próféták, apostolok, hűtlen pásztorok ma - Guti Béla





                                      Igaz vagy hamis próféták, apostolok, hűtlen pásztorok ma!

                                                                         Guti Béla szerző


        Mindig voltak, ma is vannak és lesznek is igaz és hamis próféták, apostolok. Ha nem vigyázunk, akkor közülünk is bárki ugyanúgy eleshet, mint sok komoly szolgáló már elesett. Védelmet igazából az igéhez való ragaszkodásunk biztosit – az isteni vezetés alatti engedelmesség. 
     Olvashatunk erről a Bibliában, pl. Jeremiás próféta elég sokat foglalkozik a napjaiban élő hamis prófétákkal a 23. részben. De a II. Péter 2, 1-3-ben is erre figyelmeztet.(Később idézem)
Ezenkívül az  Ezékiel próféta  13. rész, Ézsaiás 30. rész, stb.
      Az Újszövetségben János apostol is felhívja a figyelmünket a hamis próféták megtévesztéseire.
    „Szeretteim, ne higgyetek minden szellemnek, hanem vizsgáljátok meg a szellemeket, ha Istentől vannak-é, mert sok hamis próféta jött ki a világba.”                                                        1. János 4, 1.
„A próféták pedig ketten, vagy hárman beszéljenek, és a többiek ítéljék (vizsgálják) meg.” 1. Kor. 14, 29. 
      Pál apostol ebben a versben azt is egyértelműen hangsúlyozza, hogy a próféciákat meg kell ítélni, vizsgálni. Azt mondja: „…a többiek ítéljék meg”.  Ez a „többiek” a jelenlévő, szellemi gondolkodású gyülekezetet, hívőket  jelenti, akik képesek felismerni az elhangzott prófécia valósságát.
     Egyébként itt Pál a gyülekezet egészéről beszél. Nem emel ki egyetlen hivatalos (hivatásos) szolgálót sem, hanem az egész gyülekezetre bízza az elhangzott prófécia megvizsgálását. Ez egy szellemi nagykorúságot feltételez. Pál nem tartotta kiskorúságban a gyülekezeteket. 
   
       De egyre többet olvashatunk ezzel a témával kapcsolatban különböző könyvekből, interneten is, olyan közismert, hiteles, és felelősségteljes tanítóktól, mint pl.
Lee Grady: Egy igazi apostol ismertetője, Itt az ideje egy karizmatikus reformációnak, Elég a silány keresztyénségből, Négy végzetes hiba, ami tönkreteszi a szolgálatokat.  
 Derek PrinceAz egyház építése, Zűrzavar a gyülekezetben, Védelem a hitetéstől, Pünkösd célja, A kézrátétel, Isten Gyülekezetének újrafelfedezése.
A.W. Tozer: Hol vannak az igazi próféták? Krisztus megnyirbált hatalma gyülekezetekben, Az igaz ember gyökere.
 Andew StromIgaz és hamis ébredés, Kundalini, A prófétai és apostoli mozgalom veszélyei, A vég-idők  „Illés” szolgálói, Mai megtéretlen gyülekezetek.
David Wilkerson: A nagy megtévesztés, Egy Krisztus nélküli Pünkösd, Megvakította szemeiket, hogy ne lássanak, Beszéljetek kedvünk szerint valókat. Látomás 1973-ban.
Ron McKenzie: Szolgálati ajándékok helye és szerepe, stb.
     Azon gondolkoztam, hogy volt-e vajon arra példa, hogy valaki abban a tudatban prófétált vagy állt próféta hírében, hogy ő maga hamis próféta, vagy hogy lehet ezt felismerni, rádöbbenni, ebből megtérni, kijönni az eltévelyedett állapotból? Minden próféta abban a tudatban prófétál, hogy ő próféta, egyébként ki sem merne állni.
                                                                              1
     Mindig nagy felelősség volt a próféták és a próféciák megvizsgálása, amire az ige is felhívja a figyelmünket: „…a jeruzsálemi prófétáktól ment ki az istentelenség minden földre.”     Jer. 23, 15/b.
    Minek alapján kell megvizsgálni magunkat, illetve másokat?  
    Azért is kell nagyon komolyan odafigyelnünk erre a kérdésre, mert maga Jézus mutat rá, tehát ez valóságos veszély ma, sokunk számára (a veszély nem csak a hamis elfogadása, hanem az igaznak az elvetése).
     Nagyon időszerű napjainkban az ezekkel kapcsolatos tanítások, bibliai alapú olvasmányok közreadása, igei látásunk tisztasága miatt, hisz csak így tudunk „mindeneket megvizsgálni” saját épülésünkre.  Természetesen a leghitelesebb minden tanítást az ige jelenlétében megvizsgálni, hogy el ne tévedjünk a mai útvesztőkben.
     Jézus sok helyen hívja fel a figyelmünket, hogy az utolsó időkben (napjainkban), mikre és mennyire oda kell figyelnünk, hogy valamilyen hamis tanítás áldozatai ne legyünk.
„Mert sok hamis próféta támad, akik sokakat elhitetnek.”                                               Máté 24, 11.
Minek alapján kell megvizsgálni az elhangzott próféciákat?
        Elsősorban a szolgáló személy, apostol, próféta, pásztor, stb. ismerete, életének és gondolkozásának a megvizsgálása (család, környezet, hétköznapjai, gyülekezet), Istentől vezetett, szentségben és tisztaságban, igazságosságban való járásról tegyen bizonyságot.                 Fil. 1, 20.  
       Egy biztos, hogy az apostolnak, prófétának, tanítónak vagy pásztornak a feladata a szentség munkálása: „szentség nélkül senki sem látja meg az Urat”.
      Kik az igazi próféták? Akik isteni irgalommal vigasztalnak és építenek, másrészt leleplezik a bűnt, és ha kell, a vallási vezetők gonosz dolgai ellen nyíltan fellépnek, beszélnek a valóságról, harcolnak a tisztaságért, a szentségért. 
Az igazi próféták szentségben és tisztaságban járnak.  
Az igazi próféták  a szentségért harcolnak, a bűnnel konfrontálódnak, a szellemi megítélést tisztán, egyértelműen képviselik. Leleplezik az álapostolokat, hamis prófétákat, hamis tanítókat, hűtlen pásztorokat.
Az igaz próféták nem uralkodnak, hanem igazságban, igazságosságban és szeretetben járnak.
Az igazi próféták Istentől szólnak, és a kijelentéseik kivétel nélkül beteljesednek, mert kinyilatkoztatásuk Istentől van, és ismerik az időket.
   „Tudván először azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból. Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó: hanem a Szent Szellemtől indíttatva szólottak az Istennek szent emberei.”                                                                           II. Péter 1, 20.
Az igazi próféták csak Istenre figyelnek, konkrét látásuk van a helyi gyülekezetre nézve, kivezetik a gyülekezetet szorult helyzetéből (cél, jövő.).”Mert semmit sem cselekszik az én Uram, az Úr, míg ki nem jelenti titkát az ő szolgáinak, a prófétáknak.”                                                                  Ám. 3, 7.
 „Mikor nincs mennyei látás, a nép elvadul.” (szétszéled) Péld. 29, 18.
                                                                              2
Derek Prince, aki részletesen foglalkozik a fenti témákkal, így tanít erről:
     „Hiszem, hogy ha egy igazi próféta jön a gyülekezetedbe, az első dolog, amire fel fog szólítani, az a bűnbánat, a megtérés lesz. Krisztus teste nagy részének bűnbánatra van szüksége. Isten soha nem használ üres szavakat, sohanem mond olyasmit, amit ne gondolna komolyan. Nekünk pedig igyekeznünk kell Istenhez hasonlónak lenni. Hadd mondjak még egy dolgot a hamis prófétával kapcsolatban. Tudjátok, mit mond róla a Biblia? Meg kell halnia. Mi lenne, ha ezek az elvek ma is működnének? Tudomásom szerint én nem tettem ilyen hamis bejelentéseket, és nem gondolom, hogy szükségszerű lenne időnként hamis próféciát mondaniEz élet-halál kérdése, a szó szoros értelmében.Minden hamis próféta a tűz tavában fogja végezni. Isten nem mondja, hogy ez a karizmatikus hazudozókra nem vonatkozik. Krisztus teste azonban majdnem hogy elfogadja ezt.”
    A mai próféták többsége azt vallja, hogy az újszövetségi próféta csak bátorít, vigasztal, dicsérget, felemel, ám az 1. Kor. 14, 24-25-ben  nem ezt olvassuk, sem a 2. Tim. 4, 2-ben:
     „De ha (együtt vagytok) mindnyájan prófétáltok, és ha bemegy egy hitetlen, vagy avatatlan, az mindenkitől megfeddetik, megítéltetik, és ilyen módon az ő szívének titkai (bűnei) nyilvánvalókká lesznek, és arcra borulva imádja az Istent, hirdetvén, hogy bizonnyal bennetek lakozik az Isten.”
„…ints, feddj, buzdíts teljes béketűréssel és tanítással.”                                                   2. Tim. 4, 2.
Az igazi próféta viselkedése:
     „Én magam pedig ímé kezetekben vagyok, cselekedjetek velem, amint jónak és amint helyesnek tetszik nektek, de jól tudjátok meg, hogy ha megöltök engem, ártatlan vér száll tireátok és e városra és ennek lakosaira, mert bizony az Úr küldött engem el tihozzátok, hogy a ti füleitekbe mondjam mind e szókat.”                                                                                                                Jer. 26. 14,15.
Kik a hamis próféták?
     Többféleképpen határozhatjuk meg:
1. Akiknek nem szól Isten, és mégis (békességet, jólétet) prófétálnak: (Jer. 23, 16-22.)  "Nem küldöttem e prófétákat, de ők futottak, nem szólottam nékik, mégis prófétáltak. Ha tanácsomban állottak volna, akkor az én igéimet hirdették volna az én népemnekés eltérítették volna őket az ő gonosz útjaikról, és az ő cselekedeteiknek gonoszságától."                                   Jeremiás 23, 21-22.                                                                                                                                               
 2. Ha a prófécia nem teljesedik be: „Ha a próféta az Úr nevében szól, és nem lesz meg, nem teljesedik be a dolog, ez az a szó amelyet nem az Úr szólott, …”                               V. Móz. 18, 22.
3. Akik egymástól „lopkodják a próféciákat: „Azért én a prófétákra támadok, azt mondja az Úr, akik az én beszédeimet ellopják egyik a másiktól…  ”                                                        Jer. 23, 30.
        
4. Hazug beszédekkel megcsalják (becsapják) Isten népét: „Én a prófétákra támadok, akik hazug álmokat prófétálnak, azt mondja az Úr, és beszélik azokat és megcsalják az én népemet az ő hazugságaikkal és hízelkedéseikkel, holott én nem küldtem őket, sem nem parancsoltam nékik, és használni sem használtak e népnek, azt mondja az Úr.”                                                   Jer. 23, 32.
    „Ne hallgassátok azoknak a prófétáknak szavait, akik néktek prófétálnak, elbolondítanak titeket: nem az Úr szájából valót.”                                                                                           Jer. 23, 16-17.
                                                                   
                                                                              3    
A hamis próféták lelepleződnek:
„ És az Úr így szólt hozzám: Embernek fia! Prófétálj Izráel prófétái ellen, akik prófétálnak, és mondjad azoknak, akik önnön szívükből próféták: Halljátok meg az Úr beszédét!
Így szól az Úr Isten: Jaj a bolond prófétáknak, akik az önnön lelkük után mennek, mert semmit sem látnak.”                                                                                                                                Ez. 13, 1-3
       „Így szól az Úr a hamis próféták ellen, akik elámítják az én népemet, akik, ha van mit rágniuk, békességet hirdetnek, az ellen pedig, aki nem vet valamit szájukba, hadat indítanak. Azért éjszaka száll rátok, hogy ne lássatok, és sötétség jő rátok, hogy ne jövendölhessetek, és a nap lemegy a próféták felett, és elsötétül rajtuk a nappal. És megszégyenülnek a látók, és elpirulnak a jövendőmondók, és elfedik szájukat mindnyájan, mert nem lészen felelet Istentől.”     Mikeás 3, 5-7.  
  Jézus figyelmeztet:
       „Őrizkedjetek a hamis prófétáktól, akik juhoknak ruhájában (báránybőr, képmutató szelídség) jönnek hozzátok, de belül ragadozó farkasok (erőszakosak, uralkodnak, manipulatívak) Gyümölcseikről (cselekedeteikről) ismeritek meg őket… Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt, romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt. Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik.”                                                                                                                   Mt. 7, 15-19.
 A hamisak sokan vannak: „A mai próféták nagyobb része hamis próféta…”                     D. Prince.
      „A biblia szerint a hamisak sokan voltak, és ők voltak azok, akik erőszakosan hirdették a prófétaságukat és arcul csapdosták az igazit - hatalmi harcban éltek.”                            A. W. Tozer
       Mt. 23, 11-12: „Sok hamis próféta támad, akik sokakat elhitetnek. És mivelhogy a gonoszság megsokasodik, a szeretet sokakban meghidegül.” A végidők egyik jele.
    Ma a próféciák legtöbb helyen, minden megvizsgálás nélkül hangoznak el a gyülekezetekben, akár igazak, akár hamisak azok.  
      A sok hamispróféta feltűnése ellenére, - hiszem - vannak-lesznek igazi apostolok és próféták.  Megjelenésük és tevékenységük egyértelműen bizonyítja majd, hogy ők Isten küldöttei!
A prófétának üzenete van, az apostolnak feladata.
APOSTOL
     Elsőként maga Jézus adta ezt a megbízást, hatalmat a tanítványainak, így a tizenkét tanítványt nevezi apostoloknak az ige. Fontos látni és megérteni, hogy itt a Jézustól kapott hatalommal (miatt) kiküldött tanítványok neveztetnek apostoloknak.                                                               Mt. 10, 1-5.
                                                                               4      
  1. vers: „Magához hívta a tizenkét tanítványát, hatalmat adott nekik a tisztátalan lelkek felett, hogy kiűzzék azokat, és gyógyítsanak minden betegséget és minden erőtlenséget.”   
     Az első versben tanítványokat olvasunk, a második vers már apostolokról beszél az Ige.
  1. vers: „A tizenkét apostol nevei pedig ezek:…”  És felsorolja a tanítványai nevét.  
  
Majd ezek után a 7. verstől ismerteti a feladatukat („munkaköri leírásukat”) :
„ Elmenvén pedig prédikáljatok, mondván: Elközelített a mennyeknek országa.  Betegeket gyógyítsatok, poklosokat tisztítsatok, halottakat támasszatok, ördögöket űzzetek. Ingyen vettétek, ingyen adjátok. Ne szerezzetek aranyat, se ezüstöt, se réz- pénzt a ti erszényetekbe, se útitáskát, se két ruhát, se pálcát, …”
 Úgy gondolom, hogy az apostoloknak ma is ugyanaz a szolgálati feladatuk, amit Jézus akkor elmondott, s melyet láthatunk is az igében működni: Pl. Apcs. 14, 7-10.  Apcs. 16,13-18.  Apcs. 20, 7-12. stb.   
                                                                   
     Másképpen pedig az apostol az az ember, akit egy gyülekezet által a Szent Szellem kirendel, kiküld egy bizonyos területre, egy bizonyos munka, vagy feladat elvégzésére, emberek szellemi szükségeinek betöltésére. Mivel a gyülekezet a megbízó, a megbízott apostol tájékoztatja a kiküldő gyülekezetet alkalmanként, a reá bízott feladatok végzésével kapcsolatosan. Beszámol a gyülekezetnek.
       Az apostol alá van rendelve egy konkrét kiküldő gyülekezet tekintélyének. Ap. csel. 14, 27. Felhatalmazás és elszámoltathatóság, ez a bibliai gondolkozás.
   (Az apostol tehát egy gyülekezet kirendeltje, nem irányítója vagy vezetője, sőt ő tartozik a kirendelő gyülekezet felé beszámolással.)                                                                                              
       Az apostolok fő szolgálata: gyülekezetet plántálni, imádkozni, könyörögni és Isten igéjével szolgálni az emberek felé, szükségeket betölteni, vezetők, tanítványok nevelése, későbbiekben tanácsolni!!! - ahogy azt a korábban megjelölt igehelyeken olvashattuk.
      Az apostolság jelei:
Pál azt mondja a 2. Kor. 12,12-ben: „Apostolságom jelei megnyilvánultak közöttetek sok tűrésben, jelekben, csodákban és erőkben is.” (Ma is ezek alapján kerestetnek az apostolok!)
     Elsőként, mint jelt, az apostol a tűrést nevezi, ami a jellem.
  Az apostoli hatalom valódi forrása az alázatos hozzáállás az igazsághoz…”                  Ken Blue
 „Avagy nem tudjátok-e, hogy igazságtalanok nem örökölhetik Istennek országát?”        I. kor. 6,9.
        Ma az egyházban nagyon kevés tanítás hallható a jellemről (magánélet).    Annál többet  hallunk  a              
csodákról, gyógyulásokról, a jellem nem tűnik olyan fontosnak, pedig „Istent jobban érdekli az, hogy kik vagyunk, mint az, hogy mit csinálunk.”  Szolgálunk, vagy nekünk szolgálnak.
     Jézus beszél a tanítványainak, hogy a pogányok, hitetlen fejedelmek, hogyan uralkodnak. Ezért azt mondja nekik: „De ne így legyen közöttetek, hanem aki közöttetek nagy akar lenni, legyen a ti szolgátok, és aki első akar lenni, mindenki rabszolgája.”                                                  Mt. 20, 26.                                 
      Van még egy fontos dolog, a szolgáló élettel kapcsolatban, ami nagy veszélyt jelent ma az egyházban (szinte mindannyian tudjuk, miről beszélek): ez pedig a manipuláció, ami varázslás.
                                                                              5
      Leginkább a gyülekezet vezetőit kísértheti ez a bűn, különösen a kiskorúságban tartott gyülekezetekben fordul elő.  D. Prince ezt nagyon jól fogalmazza meg:
        „A varázslás az a törekvés, hogy másokat irányítsunk és rábírjuk őket arra, hogy azt csinálják, amit mi akarunk, olyan szellemek használatával, amelyek nem Istentől vannak.
       Ha valakiben van egy olyan szellem, amit használni tud, az nem a Szent Szellem. A Szent Szellem ugyanis Isten, és Istent senki nem használhatja.  Valójában nagyon sok gyülekezetben vannak emberek (leginkább vezetők), akik irányítani akarnak másokat…”                         D. Prince                                                                           
     Ha viszont ily módon nem tudják elérni céljukat, következik a fenyegetőzés, megfélemlítés, kiközösítés, és akit így sem tudtak saját szolgálatukba állítani, azokat egyszerűen „eltapossák”, kizárják.
     „Amikor valaki apostolnak mondja magát, a mi feladatunk, a mi felelősségünk megpróbálni, megvizsgálni őket. Nem csak úgy elfogadni, hogy ők mit mondanak magukról.”              D.   Prince
               
 A jézusi élet ma is a tiszta, szent és szolgáló élet.                                                  
„Aki a Jézus stílus szerint vezet, az nem kényszerít másokat, és tekintélyének gyakorlásában nem a hatalmi pozíciójára támaszkodik, hanem másokat szolgálva válik előljáróvá, mert a többiek felismerik képességeit (ajándékait), és önkéntkövetik. A követők viszont mindenképpen olyanokká válnak, mint a vezetőjük – akár jó, akár rossz példával jár előttük.”
                                                                                     Gayle D. Ervin: A Jézus stílusból.  (Jak. 3, 13.)   
     „Nincsenek többé “nagyfőnökök”. Az apostolok Krisztus rabszolgái és kell, hogy az alázatosság feddhetetlen példaképei legyenek. Az igazi apostolok nem gyakorolnak felülről-lefelé irányuló – hierarchikus – hatalmat a gyülekezetek felett. Ők igazi szolgaként legalul vannak, mint akik a gyülekezetet szolgálják.”                                                                                  Lee Grady
     Isten ma is szentségben és tisztaságban akarja látni és nevelni az ő népét, az ő szolgáit, az apostolokat, a prófétákat, pásztorokat, az egyházát.                                                   Efézus 4:11-12.
A szentség jele: tisztánlátás, a tisztán látás jele: a bűn leleplezése!!      Itt kezdődik a változás!! 
Látásom szerint nem csak struktúra váltásra, vagy szemléletváltásra  van ma szükség az egyházban, bár vissza kell térnünk - a siker, vagy a jóléti evangélium helyett, - a  kereszt üzenetéhez, de főleg  a szívünkben kell változásnak történni!
  
 A második a csodák, természetfeletti jelek.
„Olyan szolgálatot, amely soha nem eredményez csodákat, nem nevezhetjük apostoli szolgálatnak.”              .                                                                                                                                                Derek P.
      Ha megfigyeljük Pál apostol szolgálatát, láthatjuk, hogy nyilvánvalóan megmutatkozott Isten Szellemének jelenléte és ereje az életében. (A korábban megjelölt helyeken túl:          Apcs. 28, 1-9.)
                                                                              6                                                                                                                                             
      Ha a csodákról beszélünk, talán leginkább a Pünkösd csodája jut eszünkbe, amikor az apostolok az összegyűlt tömegnek hirdetik az üdvösséget, amikor „mindenki a maga nyelvén hallotta őket szólni.” Ha jól megvizsgáljuk, mi történt itt az események végén, azon túl, hogy háromezren megtértek, bemerítkeztek, sőt hozzájuk csatlakoztak: „Mindnyájan, akik hittek együtt voltak, mindenük közös volt: és jószágaikat, marháikat eladogatták, és szétosztogatták azokat mindenkinek, amint kinek-kinek szüksége volt.”                                                     Ap.csel. 2, 44,45.                                                                                       
     Itt a legnagyobb csoda, a szeretet ilyen mértékű kiáradása. Nem maga a csoda volt a legnagyobb, hanem ami azon keresztül történt - a szeretet kiáradása. Ha ez nem történt volna meg, a csodát a csodáért cselekedték volna. De itt sokkal több történt ennél: háromezer lélek találta meg az üdvösségét, menekült meg az örök kárhozattól.
Az Apostolok cselekedeteiben a Pünkösd sokkal inkább a szeretet és szentség kifejezője, mint az erőé.”                                                                                                                          David Wilkerson       
     Teljesen egyértelmű ez, az apostolok cselekedeteit látva az igében, a későbbiekben is, hogy mi volt a feladata egy-egy csodának:  Ap.cs. 8, 17-25.  Ap.cs. 9, 33-42. Ap.cs. 13, 9-11. stb.
       Úgy gondolom, hogy egyre többen ismerjük fel, hogy milyen veszélyes időkben élünk ma: „Borzalmas és rettenetes dolgok történnek e földön: a próféták hamisan prófétálnak, a papok tetszésük szerint hatalmaskodnak, és az én népem így szereti! De mit cselekszenek majd az utolsó napon?!”                .                                                                                                                                          Jer. 5, 30,31.
   „…ugyanis sokan csak az erőt hajlandóak keresni annak érdekében, hogy csodákat vigyenek véghez, hogy felhívják magukra az emberek figyelmét.”                                                Derek Prince
      A jelek és csodák nem mindig bizonyítják egyértelműen Isten jelenlétét, amit Isten igéjéből több helyen is tudunk. Pl. A fáraó varázslói. II. Mózes 7, 11.  Vagy: Máté 24, 24-ben: „Mert hamis Krisztusok és hamis próféták támadnak, és nagy jeleket és csodákat tesznek, annyira, hogy elhitessék, ha lehet, a választottakat is. Előre megmondtam nektek: vigyázzatok!”
     „A karizmatikus mozgalomban ma sajnos nagyon sokan úgy gondolják, hogy minden, ami természetfölötti, Istentől kell, hogy legyen. Ennek azonban nincs igei alapja.”              Derek Prince
    Egyetlen dolgot kell  tennünk, amit Jézus tanácsol: vigyázzunk!
      Vizsgáljuk meg a próféciákat, a csodákat, a tanításokat (kegyelem tanítás)! „Mindent megvizsgáljatok, és ami jó azt megtartsátok.”
                
 Hűtlen pásztorok (tanítók):
         Mint ahogy az elején már említettem, hogy mindig voltak, vannak és lesznek hamis próféták, apostolok, ugyanúgy van ez a pásztorokkal is: mindig voltak hűtlen pásztorok a pásztorok között.
                                                                               7
    A Biblia erről is nagyon nyíltan és őszintén beszél, mint ahogy minden másról, ami megjelent mint bűn: mammon, karrier építés, bálványimádás, hamis tanítás stb. Isten népe között.
      „Voltak a nép között hamis próféták is, amiképpen ti közöttetek is lesznek hamis tanítók, … és sokan fogják követni azoknak romlottságát: akik miatt az igazság útja káromoltatni fog.”                   .                                                                                                                                          2. Pét. 2, 1,2.                                                                                                                                                       
Mindenekelőtt nézzük meg, Jézus szerint milyen a jó pásztor:
     „És amikor kiereszti az ő juhait, előttük megy, és a juhok követik őt, mert ismerik az ő hangját.
      Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor életét adja a juhokért. A béres pedig aki nem pásztor, akinek a juhok nem tulajdonai, látva a farkast jönni,  elhagyja a juhokat, és  elfut: és a farkas elragadozza azokat, és elszéleszti a juhokat.”                                                              János 10: 4, 12.
De az ige nyíltan és őszintén beszél a hűtlen pásztorokról is: „Jaj a pásztoroknak, akik elvesztik és elszélesztik az én mezőmnek juhait, azt mondja az Úr, Izrael Istene a pásztoroknak, akik nem legeltetik az én népemet: ti szélesztettétek szét az én juhaimat és űztétek el őket, és nem néztetek utánuk, én megbüntetem a ti cselekedeteiteknek gonoszságát, azt mondja az Úr”          Jer. 23, 1-2.
     „Így szólt az Úr hozzám: Embernek fia! Prófétálj Izráel pásztorai felől, prófétálj és mondjad nekik a pásztoroknak: Így szól az Úr Isten: Jaj Izráel pásztorainak, akik önmagukat legeltették! Avagy nem a nyájat kell-é legeltetni a pásztoroknak?                                                            Ez. 34, 2.
A tejet megettétek, és a gyapjúval ruházkodtatok, a hízottat megöltétek, a nyájat nem legeltettétek. A gyengéket nem erősítettétek és a beteget nem gyógyítottátok, s a megtöröttet nem kötözgettétek, s az elűzöttet vissza nem hoztátok és az elveszettet meg nem kerestétek, hanem keményen és kegyetlenül uralkodtatok rajtuk: szétszóródtak hát pásztor nélkül…”                             Ez. 34, 1-5.   
    „Ezért ti pásztorok, halljátok meg az Úr beszédét: Élek én, ezt mondja az Úr Isten, mivelhogy az én nyájam ragadománnyá lőn, és lőn az én nyájam mindenféle mezei vadak eledelévé pásztor hiányában, és nem keresték az én pásztoraim az én nyájamat, hanem legeltették a pásztorok önmagukat, és az én nyájamat nem legeltették. Ezért így szól az Úr Isten: Ímé megyek a pásztorok ellen, és elő kérem nyájamat az ő kezükből, s megszüntetem őket a nyáj legeltetésétől …”                                                                                                                                     .                                                                                                                                          Ez. 34, 7-10.
    Emiatt az egész nyáj elfordul Istentől, de az „istentisztelet”, vallásoskodás és az ünneplés folyik tovább. Ezért azt mondja Isten: „bűnt és ünneplést el nem szenvedhetek.”                      Ésaiás 1, 13.                                                                                                                                                                                          
  „És eljönnek hozzád, ahogy a nép össze szokott jönni, s oda ülnek elődbe, mint az én népem, és hallgatják beszédidet, de nem cselekszik, hanem szerelmeskedő énekként veszik azokat ajkukra, szívük pedig nyereség után jár.”                                                                                  Ezékiel 33, 31.
     (Ezért:) „Gyűlölöm, megvetem a ti ünnepeiteket, és nem gyönyörködöm a ti összejöveteleitekben. Távoztasd el tőlem énekeid zaját, hárfáid pengését sem hallgathatom, hanem folyjon az ítélet, mint a víz, és az igazság, mint a bővizű patak.                                                                      Ámós 5, 21-24.
     Lehet, hogy elkezdődött egy nagy, megtisztuláson alapuló ébredés (szakadás) ma az egyházban?  El kell döntened hamarosan, mit teszel: kifutsz, vagy maradsz a bűneihez ragaszkodó gyülekezetedben, ahol nem szabad beszélni sem a hibákról, sem a mulasztásokról, vagyis a bűnökről.                                                               8
     Isten ereje a szentségben rejlik, jelenik meg, és ha a pásztorok, vezetők nem töltenek elég időt Istennel a csendes kamrájukban, az üzenetet sem tudják átvenni, továbbítani. Ma egy pásztor, tanító a csendes kamrájában, a térdein (netán arcra borulva) kellene, hogy a Szent Istentől elvegye a gyülekezetnek küldött konkrét – megítélő, bátorító, aktuális, mai – üzenetet. Vagyis egyetlen egy feladatuk van: az így kapott üzenettel, bevinni a gyülekezetet Isten szent jelenlétébe!                                                                                
     Én azt mondom, hogy nekünk mennyből kapott igehirdetésekre van szükségünk, amely a bűnről, az igazságról, és az ítéletről szól, hogy felébredjen  és bűnbánatra jusson Isten népe. Ehelyett sok esetben, sajnos családi történeteket, anekdotákat, „meséket,” vicceket, egyházi történeteket hallhatunk a tanítók szájából, akik sokszor csak mulattatják, szórakoztatják a gyülekezetet.
                                                                                   
     „A pásztorok, akik nem imádkoznak, elveszítik a kapcsolatot Istennel, így elveszítik a kapcsolatot a gyülekezettel és a szükségben lévőkkel is. ( Ezért hagyják ott sokan a gyülekezetüket)  
    Ma ezrével menekülnek az emberek az intézményes gyülekezetekből, nem azért, mert elveszítették a hitüket, hanem azért, hogy megtarthassák a hitüket.”                                                       Lee Grady
   Addig nem lesz megújulás, ébredés, nem lesz változás, amíg nem jutunk bűnbánatra, amíg a bűneinket nem rendezzük el Istennel és embertársainkkal. Hiába imádkozunk, hiába böjtölünk, hiába szervezünk konferenciákat, programokat, őszinte bűnbánatmély alázat nélkül nem lesz kimozdulás jelen helyzetünkből.   
Wesley ezt írta:
A szeretet és a kegyelem kihirdetése előtt hirdetni kell a bűnt, a törvényt és az ítéletet.”
     John Wesley – más korai metodista igehirdetőkhöz hasonlóan – bátor szónok volt és élő példája a megszentelt életnek. Wesley szakadatlan buzgalommal hirdette, hogy teljes szentség az elsődleges fontosságú gyümölcse egy Krisztusban való élő hitnek. Más szolgálónak tanácsot adva Wesley a következőt írta:
“. . .mindaddig, amíg nem tesztek meg mindent azért, hogy a hívőktől elvárjátok a bűnökből való teljes megtérést, addig nem számíthattok semmiféle ébredésre.”
A bűn elválaszt Istentől és vakká tesz.
     Honnan jött Isten szolgáira ez a vakság? ” A pásztorok szívében lévő bűn és a hívők életében lévő bűn az, ami Isten házában a tisztánlátás hiányát létrehozza.”                                   Lee Grady
     János az utolsó idők laodíceai gyülekezetéről prófétált, amely teljesen vak volt, anélkül, hogy tudatában lett volna. "Mivel ezt mondod: Gazdag vagyok, meggazdagodtam, és nincs szükségem semmire; de nem tudod, hogy te vagy a nyomorult, a szánalmas és a szegény, a vak és a mezítelen."             .                                                                                                                                    (Jelenések 3:17).                                                                                  
                                                                           9        
„A karizmatikus gyülekezet nem tudja, hogy minden áldása ellenére a vaksága elkezdődik!
     A világ Isten házában szinte mindent megérint és megfertőz és csak kevesen veszik észre.”                   .                                                                                                                                                                 .                                                                                                                                    David Wilkerson                                                                                                                                        
      „ A Szent Szellem kenetének célja, hogy felhatalmazzon bennünket, hogy elérjünk másokat. Ma egy keresztútnál vagyunk: vagy folytatjuk a látványosságra törekvő karizmatikus szórakoztatást, vagy belevetjük magunkat az evangelizálásba, gyülekezetplántálásba, misszióba, és könyörületességi szolgálatokba, ami segít a szegények helyzetének megoldásában és harcol az igazságért.
       Barátaim! Mi tehát az igazi keresztyénség lényege, amelyet pedig elvesztettünk? A Jakab levele nagyon egyszerűen így írja le: “Tiszta és szeplő nélkül való istentisztelet az Isten és az Atya előtt ez: meglátogatni az árvákat és özvegyeket az ő nyomorúságukban, és szeplő nélkül megtartani magát e világtól.” (Jakab 1:27). Ámen.”                                                                            Lee Grady                                                                                                               
      Úgy érzem, elveszítettük Jézust, sőt ha megjelenne közöttünk, nagyon rövid időn belül kizárnánk Őt a gyülekezetünkből, bűnös gondolkodásunk miatt. 
A bűneink rendezése: felismerés, beismerés, elhagyás.
 A felismerés, Istentől van, és ha Isten Szelleme nyugtalanít téged, (megmutatja bűneidet) ne engedd, hogy bárki megnyugtasson.
A beismerés, a mi feladatunk. „Míg elhallgattam, megavultak csontjaim a napestig való jajgatás miatt, míg éjjel-nappal rám nehezedett kezed, életerőm ellankadt, a nyár hevében. Vétkemet bevallottam néked, bűnömet el nem fedeztem.Azt mondtam: Bevallom hamisságomat az Úrnak- és te elvetted rólam bűneimnek terhét.   ( Bűnbánat – bűnbocsánat - kegyelem.)              Zsolt. 32, 3-5.
 Az elhagyás, együtt Istennel. Csak az Ő segítségével lesz erőnk erre.
Röviden: Ő megmutatja bűneinket, hogy mi bevalljuk azokat, és szabadságban éljünk. Jn. 8, 36.
     Ezzel szemben ma mi egy könnyebb utat választottunk: megtanultuk a bűneinket megmagyarázni, elfogadtatni magunkkal és másokkal. (A bűnt hibának, tévedésnek nevezzük.) Így a bűn meghonosodott a gyülekezetben, és kiszorítja a szentséget, mert vagy a bűn szorítja ki a szentséget, vagy a szentség szorítja ki a bűnt a szívünkből, a gyülekezetünkből. Ez szellemi törvényszerűség. Ma az egyház alszik, vagyis bűnben él, összekeveredett a világgal, ami azt jelenti, hogyaz egyház a világban él, és a világ az egyházban él, mert nincs szentség és ez így nincs jól. A vezetőknek, pásztoroknak, tanítóknak ki kell vezetni Isten népét ebből a helyzetből.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
Ismeretlen próféta naplójából. Wendy Alice Felszólítás:  
     „Úgy hogy figyeljetek pásztorok, figyeljetek szellemi vezetők - titeket akarlak most megszólítani, és hozzátok könyörgök esedezve! Készítsétek fel magatokat! Készítsétek embereiteket, készítsétek gyülekezeteiteket háborúra! Mert kevés bennük a kitartás, és nem lettek megtanítva, hogy nehézségekben kitartsanak.
Megtanítottátok őket bővölködni, a legfinomabb búzát enni, és szép épületeiteket megépíteni, de tejjel tápláltátok őket, ami pedig nem fogja őket az elkövetkezendő időkben megtartani.
                                                                              10
     Tanítsátok őket pásztorok, tanítsátok őket, hogy az Én nevemért megpróbáltatásokat tudjanak elszenvedni! Tanítsátok őket szellemi vezetők! Tanítsátok őket a nehézségekben való kitartásra, tanítsátok őket az Én nevemért való szenvedésre, és hogy ne törődjenek a saját jó hírükkel! Az Én népem közül sokan, nagyon sokan drágábbnak tartják saját jó hírüket az Én jó híremnél.                                                                              
Ők nem fognak az elkövetkező időkben megállni.
       Az Én vezetőimről beszélek, az Én tábornokaimról, az Én papjaimról - azokról, akik nagyon is jártasak Én bennem. Én most az apostolokról, a prófétákról, a pásztorokról, a tanítókról és az evangélistákról beszélek. És azt mondom neked, gyermekem, hogy hatalmas és szörnyű elhidegülés szabadult el - a szív elhidegülése, mely átitatja és megfertőzi az Én bajnokaim szellemét. Amint meg van írva: ”Elesnek még a kiválasztottak is." "És így testvér kel majd fel testvér ellen, szellemi vezető szellemi vezető ellen, fiak atyák ellen, férjek feleségek ellen, és elkezdődik a nagy elpártolás, de először az Én saját házam népén kezdődik el."  
        Jézus kis szünetet tartott. "És azokon fog elkezdődni, akik Hozzánk a legközelebb voltak."
„És megalázza magát az én népem, amely nevemről neveztetik, s könyörög és keresi az én arcomat és felhagy az ő bűnös életmódjávalén is meghallgatom őket a mennyből, megbocsátom bűneiket és megszabadítom földjüket.”                                                                                           II. Krónika 7, 14.
    Úgy gondolom, az ige alapján a pásztorok felelőssége a legnagyobb, ahogy azt korábban láthattuk: „Ímé megyek a pásztorok ellen, és előkérem nyájamat az ő kezükből…”           Ez. 34, 10.
     „ A mai  gyülekezeteknek a legtöbbje  olyan, mint egy ‘tároló akol’ az elkárhozottak számára – ahol is azt mondják az embereknek, hogy minden rendben van, amikor pedig valójában lejtmenetben haladnak a pokol felé! Én személy szerint úgy látom, hogy ez iszonyú nagy probléma. Mit fog Isten tenni azokkal az igehirdetőkkel, pásztorokkal, akik ilyen módon alvó állapotban tartják a nyájat?”        Andrew Strom
      Ha a pásztorok és vezetők, elöljárók, (elöl menők) elveszítik a tekintélyüket kijelentéseik, döntéseik, és életvitelük miatt, a gyülekezet szellemileg elsorvad.
    „Minden liberális, érzéki, szép szólamú prédikáció olyan pásztorok szívéből jön, akik megkötözöttek saját bűneik által. Teljes szívükből a megalkuvást hirdetik. Nem tudják őszintén megmutatni Isten népének, hogy mik a bűneik, a saját szívükben mélyen eltemetett bűnök miatt.”                                                                                                                                                                                                                
     Ha ma egy olyan mozgalmat látunk, amelynek nem része a keresztről szóló, vagy a bűnökre rámutató, vagy az Isten szentségéről szóló erőteljes prédikálás, akkor biztosan tudhatjuk, hogy az a mozgalom nem valódi ébredés.”                                                                                      David Wilkerson                                                                                  
    Ma egy más evangéliumot hallgatunk, egy modern, könnyű, kereszt nélküli, jóléti, siker központú evangéliumot, és ez halált hoz a gyülekezetekre.
       „Az igazi ébredés Isten gyermekeit a térdeikre kényszeríti. De ezután a mély megtisztulás után nagyon sok ébredés átfordult egy túláradó örömbe, dicséretbe és ünneplésbe, melyet a bűneiktől megtisztult és bűnbocsánatot kapott emberek éltek át olyannyira, hogy az ott csupán szemlélődő embereket sokszor megdöbbentették a hangos hála-kiáltások Isten felé, a túláradó, erőteljes dicséret és éneklés, és így tovább.
     Fontos azonban észben tartanunk azt, hogy ez az „igazság, békesség és öröm a Szent Szellemben” csak azok között valósul meg igazán, akik a szívbeli, mély megtérés és összetörtség után kerültek ebbe az állapotba. A „feltámadást” meg kell, hogy előzze a „halál”.
    
                                                                            
                                                                              11
  A Krisztusban feltámadt emberek mindig komoly szellemi támadásoknak, megpróbáltatásoknak voltak kitéve, amely az Ő egyházát erősítette. Így lesz ez az utolsó időkben (napjainkban) is - erről nagyon kevés szó esik manapság-, ahogy azt David W. leírta az 1973-as látomásában, melyen keresztül Isten készíti az övéit az előttünk álló nehéz időkre:
     „Mindemellett láttam egy új világrend létezését és helytállását, egy Egyházfeletti Gyülekezetet. Olyan emberek közösségét, akiket betöltött a Szent Szellem, és akik, mint jó alapra, ráálltak Isten Igéjére. Itt nem lesz katolikus, protestáns, fekete és fehér között különbség . A hívők szent közössége „földalatti gyülekezet” lesz, de igen elhatalmasodik.  (házigyülekezet-rendszer, ami elkezdődött – szerk.)  
    Ahogy az ökumenikus világegyház világszervezetként legnagyobb politikai hatalommá lesz, úgy a valóságos eklézsiának roppantul megnő a szellemi hatalma a Szent Szellem által. Az üldözés, amely még ezután jön, a sokféle keresztyéneket szorosabbra összekovácsolja Jézussal és egymással. Őket a legkevésbé érdekli, hogy mi megy végbe a földön. Csak egyetlen dolog érdekli őket: Jézus Krisztus eljövetele. Az Eklézsia az elkövetkező időben gyakorlatilag láthatatlan lesz. Minél nagyobbra fokozódik az üldözés, az igazi hívőkből álló Krisztus Teste annál radikálisabban hirdeti a valódi és teljes evangéliumot. Jézus Krisztus gyülekezete természetfeletti erőket kap, és Krisztus üzenete hirdettetik a világ minden táján.”                                                                                     
„Mert néktek adatott az a kegyelem a Krisztusért, nemcsak hogy higgyetek Ő benne, hanem hogy szenvedjetek is Ő érette.”                                                                                                  Filippi 1, 29.
    (Túl keveset, vagy egyáltalán nem hallunk ezekről a témákról: utolsó idők, szentség, a fenevad bélyege a chip?,  katolikusok lettünk??? új egyháztörvény, stb.) 
       Isten mindig kegyelmet ígért a tőle eltávolodott népének, egyetlen feltétellel: „Csakhogy ismerd el a te hamisságodat, hogy hűtlenné lettél az Úrhoz, a te Istenedhez, …”             Jer. 3, 13. 
Ima:
„Ó, ne haragudjál Uram felettébb, és ne mindörökké emlékezzél meg álnokságainkról, imé lásd, kérünk, mindnyájan a Te néped vagyunk.”                                                                             És. 64, 8.
     Atyánk!!! Az Úr Jézus Krisztus nevében jövünk hozzád, bűnbánattal megalázzuk magunkat és kérünk, hogy könyörülj rajtunk, mert eltévedtünk, elhagytunk Téged, a mi saját gonosz utunkra tértünk! Kérünk, mutasd meg a bűneinket, ami elválaszt Tőled, hogy egy igazi, bensőséges kapcsolatunk legyen Veled, és ne a világhoz ragaszkodjunk, hanem hozzád!
Bocsásd meg nekünk, hogy minden más fontosabb, mert megnehezedett a szívünk az élet gondjaitól, és  nem vágyakozunk Veled időt tölteni, nem hiányzik a Veled való szent közelség!...
Atyánk! Kérünk tekints le ránk, szánj meg minket és tisztítsd meg a szívünket, és töltsd be azt istenfélelemmel, alázattal és szentség utáni szomjúsággal, egymás iránti szeretetettel, hogy így megismerjen a világ, hogy a tieid vagyunk!     
Adj erőt a pásztorainknak, és mindannyiunknak a bűn elleni harcban, hogy tudjunk tisztán és szentül élni a mai úttévesztős időszakban, jelentsd ki magad, nekünk, mert hozzád ragaszkodunk, és Téged keresünk!     Ámen.







Ez az írás – változtatás nélkül – szabadon terjeszthető a szerző nevének és honlap címének megadásával:  http://mennydorges.blogspot.hu/2016/01/igaz-vagy-hamis-profetak-apostolok.html
                                                                                                                                                    

Mi történt a bűnbánat kérdésével – David Wilkerson


 
       Manapság nagyon ritkán lehet erről hallani gyülekezeteinkben, legyenek ezek baptista vagy más, evangéliumot hirdető gyülekezetek. Pásztorok ritkán hívják fel a gyülekezet figyelmét arra, hogy bűneik miatt bűnbánattal térjenek meg, mert bűneikkel valójában Krisztust sértik meg. Ehelyett sok pulpitusról azt halljuk; Higgy az Úr Jézus Krisztusban és üdvözülsz; mind te mind a te házad népe. Az ige, ami ezt bizonyítja, megtalálható az Apostolok cselekedetei 16:30-31-ben.
Ebben a szövegrészben Pál Apostol be volt börtönözve, mikor hirtelen egy földrengés rázta meg az épületet és a rabok cellái megnyíltak. A börtönőr ezt látva azt hitte, hogy a foglyok mind kimenekültek és őrá kivégzés vár. Elkeseredésében kirántva kardját, öngyilkosságot akart elkövetni, mikor Pál és Silás ezt megakadályozva tudatták vele, hogy senki sem menekült el, s mindannyian jelen vannak. Mikor ezt a szöveget olvassuk, arra kell felfigyelnünk, hogy a börtönőr kész volt öngyilkosságot elkövetni kardjával a kezében. Mert mély bűnbánattal volt eltelve, térden állva, megtérve és reszketve az Apostolok előtt. Szíve készen volt igazi bűnbánatra, s arra, hogy hittel fogadja el Jézus Krisztust.
   Márk Evangéliumban Krisztus mondja a tanítványoknak: „Aki hisz, s megkeresztelkedik üdvözül, aki pedig nem hisz az elkárhozik” (Márk 16:16), de Jézus ezt megelőzően azt mondta: S mondta nekik: „Elmenve széles e világra, hirdessétek az evangéliumot minden teremtésnek”. (Márk 16:15)
     Amit lényegében itt mond az a következő: mielőtt valaki tud hinni annak először az evangélium prédikálását, hirdetését kell hallani s megérteni. Mi is ez az evangélium, amiről Jézus beszél? Ez az, amit maga is prédikált, a bűnbánat evangéliuma. Csak gondolkozz el ezen, mi volt az első üzenet, amit Jézus elkezdett prédikálni miután visszatért a pusztából a kísértések után? Az ige azt írja: „Ettől fogva kezdett Jézus prédikálni s ezt mondani: Térjetek meg, mert elközelgetett a mennyeknek országa.” (Mt. 4:17) Krisztus prédikálta, hogy; Térjetek meg, (bánjátok meg bűneiteket) először, azután higgyetek.
     Jézus hívta az embereket bűnbánatra, mielőtt hitre hívta őket! Márk írja: elment Jézus Galileába, prédikálva az Isten országának evangéliumát, mondva: „Betelt az idő, s elközelítetett az Istennek országa; térjetek meg s higgyetek az evangéliumban” (Márk 1:14-15).
Máshol Jézus beszél a küldetéséről; mert „nem az igazakat hívogatni jöttem, hanem a bűnösöket megtérésre.” (Mt. 9:13)
Ugyancsak a galileaiaknak mondta Jézus: „Nem mondom néktek; sőt inkább, ha meg nem tértek mindnyájan hasonlóképpen elvesztek.” (Lukács 13:3)
Jézus evangéliuma bűnbánásról, (megtérésről) szólt!
      Keresztelő János hasonlóan bűnbánatot prédikált, hogy felkészítse Izraelt Jézus eljövetelére.
 
Keresztelő János üzenete a zsidókhoz egyszerű és egyenes volt: „Azokban a napokban pedig eljött Keresztelő János, aki prédikált Júdea pusztájában, s ezt mondta: „Térjetek meg, mert elközelített a mennyeknek országa” (Mt. 3:1-2).
     A lakosság mindenhonnan jött Keresztelő Jánost hallgatni s egyszerűen megmondta nekik: A Messiás hamarosan közöttetek lesz, legyetek készen Őt elfogadni! Habár ti nagy izgalommal várjátok az eljövetelét, de én mondom nektek, hogy a ti szívetek nincs készen erre, mert ti még mindig bűnben éltek. Kívülről tisztának s szenteknek látszotok, de belül telve vagytok holt emberek csontjaival! Mérges kígyók fajzatai vagytok, nincs semmi istenfélelem bennetek, fogalmatok sincs róla, hogy bűnösök vagytok. Figyelmeztetlek titeket, mielőtt hinni tudnátok a Megváltóban, a bűneiteket meg kell bánnotok, hogy követni tudjátok Őt! Térjetek meg, forduljatok el bűneitektől, és úgy éljetek, hogy életetek tükrözze az igazi változást! Mit prédikált Péter Apostol a tömegeknek miután Pünkösd napján a Szent Szellem rájuk szállt? A biblia azt írja, hogy mikor a tömegek hallották az apostolok hitvallását: „szívükben megkeseredtek s mondták Péternek és a többi Apostoloknak: Mit cselekedjünk, atyámfiai, férfiak?”
     Péter pedig mondta nekik: „Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatára s veszitek a Szent Szellem ajándékát” (Apostolok Cselekedetei 2:37-38). Péter nem azt mondta, hogy csak higgyetek és üdvözültök. Nem azt kérte tőlük, hogy csak határozzanak magukban, vagyis döntsenek Jézus mellett. Nem! Megmondta nekik, hogy először bánják meg bűneiket, azután pedig keresztelkedjenek meg engedelmeskedvén Krisztusnak! Mi volt Pál Apostol evangéliuma, amit prédikált az Athéniaknak az Aeropagoson? Egyenesen megmondta nekik; „az Isten most parancsolja az embereknek, mindenkinek, mindenütt, hogy megtérjenek.” (Apostolok Cselekedetei 17:30)
     Ezeknek a görög intellektuális embereknek nem volt probléma egy istenben hinni. Állandóan ezzel voltak elfoglalva s azzal töltötték idejüket, hogy mindenféle istenekben hittek. Egyszerűen az ilyen hit nem elég! Pál Apostol megmondta nekik, hogy ez nem Krisztus! Jézus nemcsak egyszerűen egy másik isten a listán. Ti azokban az istenekben hihettek, de Jézussal ezt nem tehetitek. Ő azért jött, hogy megmentsen titeket a bűneitektől, és követőiknek azt parancsolja, hogytisztuljanak meg bűnbocsánat által. Később, Pál Apostol ugyanezt az evangéliumot prédikálta Agrippa Királynak. „Azért Agrippa Király, nem leszek engedetlen a mennyei látomás iránt; Hanem először a Damaszkuszbelieknek s Jeruzsálembelieknek, majd Júdea egész tartományában s a pogányoknak azt hirdettem, hogy bánják meg bűneiket s térjenek meg Istenhez, és megtéréshez méltóan cselekedjenek. Pál azt mondja, hogy mindenütt, ahol prédikáltam a bűnök megbánását, megtérést hirdettem, és a megtérés önmagáról tesz bizonyságot, mert cselekedetek követik. Mindezek az igék s bibliai részek bizonyítékok arra, hogy Keresztelő János, és Jézus ugyanazt az evangéliumot hirdették.
 
Mit jelent az, hogy térjetek meg?
 
      Némely hívők úgy hiszik, hogy a megtérés egyszerűen azt jelenti, hogy az életem irányát megváltoztatom, s ellenkező irányba fogok haladni. A Szentírás szerinti megtérés ennél sokkal többet jelent. Egyszer valaki azt mondta: úgy örülök, hogy megértettem; az Újszövetség görög nyelve szerint a megtérés egy megváltozott gondolkodási módot jelent. Nem! Ez az ember nem tud görögül! A teljes, szó szerinti jelentése a megtérés szónak az, hogy az ember bűnbánatot, lelkifurdalást, szemrehányást érez a saját bűnei miatt, amiket Isten ellen tett; megalázottan, sajnálattal változásra vágyik. A különbség a vágyni szónál van. Az igazi megtérés egy változásra való vágyat tükröz! Továbbá, egyszeri (bűnök feletti) sajnálkozás nem jelent megtérést, hanem az igazi fájdalommal telt bűnbánat vezet megtéréshez. Pál Apostol mondja: „Mert az Isten szerint való szomorúság üdvösségre való megbánhatatlan megtérést szerez; a világ szerint való szomorúság pedig halált szerez.” (2 Kor. 7:10)
      Ez az Isten szerint való szomorúság olyan megtérést eredményez, ami gyűlöli a bűnt és egy igazi Isten-félelmet ébreszt; egy vágyat arra, hogy minden gonoszt jóra fordítson. Ne csodálkozzunk rajta, hogy Pál Apostol megtérést prédikált a hívőknek. Nyers üzenetet – a bűnök megbánásáról – prédikált a korinthusi keresztényeknek. Isten gazdagon megáldotta a korinthusibelieket nagyszerű pásztorokkal és tanítókkal, akik ismerték a Szentírást. Ennek ellenére a bűn gyakori volt ebben a gyülekezetben. Először Pál a következőképpen tesz bizonyságot a korinthusibelieknek: Apostolságomnak jelei megbizonyosodtak közöttetek sok tűrésben, jelekben, csodákban és erőkben is. (2Kor. 12:12)
     De ezután Pál egyenesen kijelenti nekik: „Mert félek attól, hogy, ha odamegyek, nem talállak majd olyanoknak, amilyeneknek szeretnélek.” (Kor. 12:20)
      Mitől félt Pál? Egyszerűen attól, hogy mikor újra odamegyek, megaláz engem az én Istenem ti köztetek, és sokakat megsiratok, azok közül, akik azelőtt vétkeztek és meg nem tértek a tisztátalanságból, paráznaságból és bujaságból, amit elkövettek. (2 Kor. 12:21).
      Ez a lágyszívű apostol szerette ezeket a bűnökkel megalkudott szenteket Korinthusban, ennek ellenére tudta jól, hogy tanításuk világosan ellenezte a bűnös életstílust. Megmondta nekik: Mikor látogatni jövök megint, fájdalommal lehajtott fejjel fogtok engem látniSzemeim tele lesznek könnyel, s szomorúan fogok sírni felettetek. Ha tisztátalanságban, paráznaságban fogtok élni én (Pál) teljesen letört leszek, mert az evangélium nem hatolt el a szívetek mélyéig.Igazában nem bántátok meg a bűneiteket. Így hát könyörögve kérlek; térjetek meg!
 
                                                                              3
Pál Apostol szavai szégyenbe hoztak engem!
 
      Amikor Pál szavait olvastam, a saját pásztori szolgálatomat kellett megvizsgálnom. Meg kellett kérdeznem magamtól; Leegyszerűsítettem-e a Jézus által hirdetett evangéliumot; a bűnök megbánásának evangéliumát? ’Kivágtam ollóval’ s elutasítottam a Bibliából Krisztus követésének magas árát? Vajon lealacsonyítottam a színvonalat s csupán azt hirdettem, hogy higgy és üdvözülsz? Amint az ‘Egyházra tekintek, manapság, azt kell kérdeznem: Mi, evangéliumi hívők vajon ragaszkodunk-e az Isten szerint való szomorúsághoz (2Kor. 7:10) ami egy igazi jele a megtérésnek. Vagy bevezetjük a bűnösöket egy hamis békébe? Tanítjuk-e ezeket a meg nem térteket, vagy elég, ha azt mondják; én hiszek benned, Jézus? Lerövidítettük-e a bűn iránti igazi meggyőzést? Egy gyors megváltást ajánlottunk azoknak, akik igazán nem bánták meg bűneiket, akik nem lettek eltelve bűnbánattal és az Isteni törvényt nem értették meg, akik nem ismerik be mélységesen bűnösségüket, akik egyszerűen csak hitet keresnek, hogy még rejtegethessék érzéki vágyaikat? Állandóan halljuk, hogy különböző szolgálatokban és gyülekezetekben, emberek óriási számban fogadják be Jézust a szívükbe. Hívők hirdetik, hogy prédikálás alapján börtönökben, iskolákban, törzsi népcsoportokban magas számban tértek meg. Úgy mondják; itt mindenki Jézusnak adta a szívét. Mikor befejezték az igehirdetést mindenki előrejött és megtért. Nem! Ez egy tragikus túlzás! Sokszor csak annyi történik, hogy ezek a megtérést keresők csupán elismétlik azt az imádságot, amit egy pásztor előre mond. Igazán csak kevesen értik meg, hogy mit is imádkoztak. Így ez után természetes, hogy visszatérnek az előbbi pogány életformájukhoz! A gyakorlati életben ezek sohasem fogják megismerni a Szent Szellem mély munkálkodását. Így azután sohasem térnek meg megbánva a bűneiket, sohasem lesznek eltelve Isten szerint való szomorúsággal és sohasem válnak igazi hívőkké. Tragikusan ajánlottunk nekik valamit, amit Jézus sohasem ajánlott, megtérést a bűnök megbánása nélkül.
     Úgy hiszem, hogy az egyház a meggyőzés erejét (bűnösségünkre való ráébresztés, bűntudat felélesztése) is elvesztette. Megfigyelhető, hogy manapság csak nagy ritkán láthatók könnyek a megtérteken. Természetesen, tudom, hogy a könnyek nem térítenek meg. De Isten az embert igazi érzésekkel teremtette és a pokol felé haladó bűnös, aki a Szent Szellem hatása alá kerül, természetesen mély bűnbánatot fog érezni mivel érzi, hogy bűnös életével Istent mélyen megbántotta. Amikor Péter megtagadta Jézust, ilyenféle Isteni bűnbánatot érezhetett. Hirtelen elöntötte az emlékezés, amit Jézus mondott neki; és kétszer szól a kakas. És Péternek eszébe jutott a beszéd, amelyet Jézus mondott neki, hogy mielőtt a kakas kétszer szólna, háromszor megtagadsz engem. És sírva fakadt. Amint Péter visszaemlékezett ezekre a szavakra olyan érzések töltötték el őt, hogy hirtelen Jeruzsálem utcáin keresztül rohanva kiáltotta: Elárultam az Urat!
     Szeretteim, egyszerűen szólva mi nem vagyunk képesek ilyen bűnbánatot megélnicsakis a Szent Szellem képes feltárni a megsebesített Megváltónk lényét és ez a látomás és ennek megértése kell, hogy mély szomorúsággal töltsön el minket! Nem értek egyet az összes Puritán tannal, de megszentelt élet hangsúlyozásával egyetértek. Ezek az Istenhívő pásztorok a prédikálásukat mély szántásnak hívták. Úgy hitték, hogy amíg a hallgatóság szíve nem lett mélyen felszántva az igazi hit magvait nem lehet elvetni. Így a Puritán igehirdetők biztossá tették, hogy prédikációik mélyre szántva feltárják a hallgatóság szívének talajátÜzeneteik behozták az igazi bűnbánatot az egyházba és ennek az eredményei voltak éveken keresztül, az erős, érett, hittel telt keresztények. Manapság azonban legtöbb prédikáció csak magvetés, szántás nélkül. Nagyon kevés prédikációt hallok manapság, ami mélyebbre jut, mint a felső talajréteg. Mély szántás nemcsak megnevezi a bűnt, mint betegséget, hanem élesen a bűn gyökeréhez hatol. A legtöbb prédikálás, amit hallunk manapság nem nevezi meg a betegséget, a gyógyszerre összpontosít, ajánlja a receptet, de elkerüli az operációt! Sajnálatosan így ezek a megtérést keresők úgy képzelik, hogy meggyógyultak a bűnből, de az igazság az, hogy nem is tudták, hogy betegek voltak. Mi arra késztetjük őket, hogy bízzanak Krisztusban, amikor nem is tudják, hogy szükségük van bizalomra. Végül is ezek azt gondolják; Nem fog bajt okozni, ha a meglévő életemet kiegészítem Jézussal.
     C.H. Spurgeon, az energikus angol igehirdető a bűnbánat szükségességéről beszélt: ’Bízom benne, hogy az Isteni szomorúsággal telt bűnbánat még létezik, habár az utóbbi időkben nem nagyon halottam róla. Az emberek nagyon könnyen és gyorsan ugranak a hitbe. Remélem, hogy az én régi barátom – a bűnök megbánása általi megtérés – még nem halt meg. Mélyen szeretem a bűnbánatot; úgy tűnik nekem, hogy ez a hitnek az ikertestvére. Én magam nem igen értem a ’száraz szemű’ hitet; csak tudom, hogy én a siralmas kereszt útján jöttem Krisztushoz, mikor hit által a Kálváriához jöttem. Ez sok sírással, könyörgéssel, bűnvallással és Jézusban megváltásra való vágyódással történt, s csakis Jézusban’.
Times Square Church megalakulása után egy pár évig a Törvényt hirdettük
 
      Miért prédikáltuk a törvényt olyan hosszú ideig? Azért, mert sokan a gyülekezetünkben keresztényeknek vallották magukat, de életformájuk nem tükrözte hitüket! Azokban a korai években prédikálás után sokan jöttek előre és elismételve a pásztorok által mondott imádságokat, elfogadták hittel a megváltást, de ennek ellenére közöttük sokan valójában nem éreztek meggyőződést, ami bűnbánatra indít; bűneik felett nem éreztek isteni szomorúságot és így életük nem tükrözhette a valódi megváltást. Néha színészek (a közeli Broadway színházakból) bűnbánattal jöttek, és megvallották Krisztust vasárnap, de a következő héten visszatértek a sokszor Istent káromló színjátékokhoz. Homoszexuálisak megtérésért imádkoztak, de bűnös, erkölcstelen életformájukat folytatták. Mások megvallották Úrnak Jézust, azután pedig folytatták házasságtörő és házasság nélküli viszonyaikat és a kábítószerek használatát. Emiatt mennydörgésszerűen hangoztattuk a szószékről a bűn felismerését. A Szent Szellem úgy vezette a pásztorokat, hogy minden bűnt felháborodva leplezzenek le, mivel Isten szava ellenzi az engedetlenséget.  A poklot olyan forrónak prédikáltuk, hogy néha egyesek felálltak és kirohantak a templomból, de máskor a
                                                                              5          
 mennyországot olyan valóságosnak mutattuk, hogy azok, akik addig megalkudtak a bűnökkel, kezdtek reszketni Krisztus szentsége előtt. A törvény prédikálása ezekben az években abszolút szükséges volt, ez Isten tükre, ami minden titkos dolgot felfed és a gyülekezet megismerte, hogy a bűn milyen rettenetes Isten előtt, és átélték a bűnbánat mélységeit.
     Míg néhányan kirohantak (a prédikáció alatt), mások valódi bűnbánattal futottak előre. Egyike ezeknek David Davis volt, egy mély hangú színész. Jézusnak adta az életét egy valódi bűnbánó megtérésben. Tíz éve egy virágzó gyülekezetet pásztorol feleségével Izraelben. Miközben a valódi bűnbánat munkálkodott a gyülekezetben, a Szent Szellem arra indított minket, hogy Isten kegyelméről és dicsőségéről prédikáljunk. A hívőket az Újszövetségre tanítottuk. Vagyis arra, hogy a Szent Szellem hit által megkapható, továbbá, hogy a bűn feletti hatalom valóságos. Röviden! Kezdtük a szenteket lelkileg megerősíteni. Tapasztalatunk arra a veszélyre mutatott rá, hogy a bűnre és a törvényre irányuló állandó prédikálás lassan a hívőkben reménytelenséghez vezetett, mondván; sosem fogok tudni eleget tenni ezeknek a kívánalmaknak, és ezáltal állandóan befelé fordultak ahelyett, hogy a keresztbe helyezték volna reményüket. Mégis, mivel egyházunk az Úr tulajdona, amikor csak szükség volt a törvényre, beszéltünk róla, bizalommal hirdetve a Szent Szellem által kapott üzeneteket. Ha Jézus azt látja, hogy a hívők ismételten egy könnyű megtérésben hisznek, Ő újra vissza fogja hozni az ostorozó törvény hirdetését, habár kegyelemmel és irgalmassággal.
      Meg kell érteni azt, hogy a bűnbánattal való megtérés nem egy egyszeri megtapasztalás csupán. Ez nem olyan, mint egy hurrikán, ami egyszer rombolva áthalad, s azután eltűnik örökre. Bűnbánatot nemcsak akkor érzünk, amikor valami krízis üti fel a fejét, azután pedig egész életünkben erről az egy esetről beszélünk. Nem! Ez az Isteni szomorúság sokkal erősebb ma az én életemben, mint harminc évvel ezelőtt, mikor megtértem. Sokkal erősebben gyűlölöm a bűnt most, mint mikor először voltam annak hatalmában. Akkor voltak dolgok, amiket nem ismertem fel, mint bűnt, de most már tudom, hogy az volt. Sokkal érzékenyebb vagyok ma a szívem jelzésére, mint mikor Krisztushoz jöttem. A bűn feletti bánat olyan, mint egy lágyan hulló eső, ami az igazán megtért hívő életében gyengéden, de állandóan fog hullani. Egy hívő mindig bűnbánattal lesz telve bűnei miatt, amíg csak bűn létezik, a hívő örökké keseregni fog felettük.
     Jézus mondott valamit az Efézusi gyülekezetnek, ami remegéssel tölt el engem
 
    Talán emlékszünk, hogy János Jelenések második fejezetében János Apostol a hét gyülekezetről beszél. Ezek között Jézus megdicséri az Efézusi gyülekezetet. Szeretném azt gondolni, hogy a mi Times Square-i gyülekezetünk az efézusbeliekhez hasonlít. Ennek a gyülekezetnek a hívői a világ egyik legnépesebb városában munkálkodtak, fáradhatatlanul a bálványimádás és gonoszság közepette. A hívők önfeláldozóan éltek, gyűlöltek minden bűnt és határozottan elutasítottak minden hamis dogmát. Erősek voltak a hitben, teljes szívből szerették Istent, még a sátáni kísértések
                                                                               6
közepette is. Ennek ellenére Krisztus tudta, hogy valami hiányzott bennük. Szerette ezt a gyülekezetet, ami mint egy fényes lámpa állt a népek előtt, de nem várt tétlenül, amíg kihaltak volna. Azt mondta az efézusbelieknek: de az a panaszom ellened, hogy az első szereteted elhagytad. (János Jel. 2:4)
     Amit Jézus mondott az a következő volt; az irántam égő, lángoló tüzetek kezd kialudni! A hűségetek, ami az irántam érzett szeretetből nőtt ki, gyorsan elmúlt. Régen fájt a szívetek az elveszettekért, de most meg vagytok elégedve azzal, ahogy éltek és hallgatjátok a prédikációkat. Teljesen el vagytok foglalva a saját dolgaitokkal, s nem veszitek figyelembe az én érdekeimet. Eltávolodtatok attól, ahol eleinte voltatok! Azután Jézus mondta nekik: Emlékezzél meg azért honnan estél ki (János Jel. 2:4).
      Szóval kedves Keresztény! Még mindig vággyal égsz Jézusért? Még mindig olyan szenvedélyesen szereted Őt, mint mikor megmentett téged? Vagy elvesztetted a Jézus aggodalmai feletti együttérzésedet és magad mögött hagytad a szolgálatot? Minden mással törődsz inkább az életedben? Ha a válasz minderre egy igen, az Úr ezt válaszolja, hogy az első szeretetedet elhagytad. Hallgass csak, mint mond Jézus: térj meg s az előbbi cselekedeteket cselekedd, vagyis megbánva tekints a növekvő apátiádra és töltsd meg szíved bűnbánattal. Vedd mindezt komolyan. Azután pedig szomorúságod vezessen vissza oda, ahonnan kiestél, mikor még szerettél engem. Ezek után Krisztus végtelen komolysággal figyelmeztet minket; ha pedig nem, hamarosan eljövök ellened és a te gyertyatartódat kimozdítom helyéből. (János Jel. 2:5)
     Jézus azt mondja itt, hogy ha nem térünk vissza hozzá, el fogja venni tőlünk mindazokat a szellemi jogokat, amiket kaptunk tőle, beleértve szellemi befolyásunkat környezetünkben, városunkban, ismeretségi körünkben, az összes befolyásokat, mindent, ami a mienk volt, el fogjuk veszteni, ha nem térünk meg! Manapság a világon gyülekezetek, templomok zárnak be. Fényeik szó szerint ki lettek oltva annak következményeként, hogy nem tértek vissza a bűnbánathozIsten figyelmeztette ezeket, hogy el fogják veszteni meggyőző képességüket, szellemi áldásaikat, pénzügyi jólétüket, az Ő jelenlététÍgy most ezek a templomok, gyülekezetek már halottak, élettelenek, csak a múlt áldásainak emlékei élnek. Sok ilyen gyülekezetben prédikáltam harminc évvel ezelőtt. Akkoriban még tele voltak buzgó hívőkkel, de manapság talán egy tucat ember ül a padokban, a részvétel tragikusan lecsökkent és a kapuk be lettek zárva. Isten odaszegezte az Ikábod (Éli fia, jelentése: oda van Isten dicsősége) táblát a kapu fölé, jelezve, hogy Isten szelleme eltávozott.
     Szeretteim! Isten ugyanezt az üzenetet küldi mindannyiunknak. Azt mondja: Ha nem térsz meg, ha apátiádban maradsz, el fogom mozdítani a gyertyatartódat, nem lesz többé keresztény befolyásod a családod és munkatársaid felett. Pontosan ez történt az efézusbeliekkel. Isten
                                                                               7
türelmesen várt ezer évig, hogy bűneiket megbánva megtérjenek. Végül is eljött az idő, mikor hitbeli hanyatlásukat nem tudta többé eltűrni. Történész Gibbon írja: Az első Efézusi gyertyatartó ki lett oltva; a barbár Ioniai és Lidiai uralkodók eltaposták a kereszténység maradványait. Most pedig a Mohamedán mecsetek hívják segítségül Mohamed istent. Egyedül a Philadelphiai gyülekezet maradt életben és áll egyenesen. Mégis amikor ezeket a sorokat olvassuk, ne teljünk meg félelemmel, mivel Jézus figyelmeztetéseit így fejezi be; „a győztesnek enni adok az élet fájáról, amely az Isten paradicsomának közepette van.” (János Jel. 2:7)
     Drága szentek! Jézus ez a fa, és mondja nekünk; ha bűnbánattal megtérsz, az én saját örök életemet öntöm beléd, és amíg csak szeretsz engem, természet-feletti élettel látlak elEz az élet meggyőző erőben, emberszeretetbens Isten országáért való munkálkodásban fog megbizonyosodni. Ez a Jézus iránti mély szeretet különbözteti meg az igazi keresztényt, - (a vallásoskodó emberektől) Ezek a hívők élettel vannak megtelve, s mindenki látja s tudja ezt körülöttük. Jézus ígérete az, hogy Isteni, szívből jövő bűnbánat és iránta való megújított szeretet fog életre vezetni. Így hát most imádkozzatok hozzá; Uram, adj nekem egy igazi bűnbánó szívet. Vigyél engem vissza oda, ahol voltam, mikor először estem szerelembe veled. De most inkább vigyél engem még messzebbre, mélyebbre Benned, mint valaha is voltam.
Amint bűnbánattal visszatértek hozzá, Isten Szent Szelleme, Krisztus dicsőségének egy új megértését, megvilágosítását fogja feltárni bennetek!
Dicsőség az Ő Szent Nevének!