Szükséges az ébredés
„1900-ban, alig valamivel Moody halála után tartotta ezt a beszédet. Dr. Torrey utána hamarosan beutazta a világot. Nagy ébredés volt mindenfelé amerre szolgált, százezrek tértek meg, a beszéde hatására. Ez a beszéd ma is jó, építő olvasmány. Bárcsak Isten ma is leterhelhetné az olvasó szívét az ébredés utáni vággyal, olyan ébredésért, amely egy igazi, általános, és mindenfelé kihatna.” Dr. Riche.
Hogyha helyesen akarunk imádkozni, akkor legtöbbet az ébredésért szükséges imádkoznunk. Ha valaha alkalmas idő volt arra, hogy a zsoltáríró szavaival kiáltsunk Istenhez: „Avagy nem ébresztesz fel minket ismét, hogy néped örvendezzen Benned?” (Zsolt. 85, 7.) akkor napjainkban van ez az idő. Ideje, hogy az Úr cselekedjen, „mert megrontották a Te törvényedet” Zsolt. 119, 126.
Az Isten írott Igéjét semmibe veszik a világiak és az egyház. Ez az idő nem az elkeseredés ideje, - azok akik hisznek Istenben és a Bibliában, azok soha nem keserednek el,- hanem ez a Jehovának az ideje, hogy Ő cselekedjen. A hívő keresztyén, aki őrálló a Sion falán, együtt kiálthat a Zsoltáríróval: „Ideje, hogy az Úr cselekedjen, semminek állítják a Te törvényedet. Zsolt. 119, 126.
Napjainkban szükség van egy nagy igazi általános ébredésre!
Legelsősorban vizsgáljuk meg, hogy milyen egy általános, nagy ébredés!?
1. Az ébredés megelevenedést vagy életre kelést jelent. Mivel egyedül Isten adhat életet, azaz ébredést, és mikor Isten meglátogatja az Ő népét és Szent Szellemének (Lelkének) erejével új életet ad nekik, és Ő általa életet ad a bűneikben és vétkeikben halott bűnösöknek. Vallásos izgalmat kelthetnek az agyafúrt módszereikkel és hipnotikus hatásokkal a csupán „hivatásos” evangélisták, de az nem ébredés, és nem erre van ma szükségünk. Ez az ördög ébredés-utánzata.
2. Általános ébredés az, amikor nem korlátozódik csupán egyes helyekre ez az új, Istentől származó élet, hanem minden hívőre és az egész fölre kiterjed. Új életet Istentől – ez az ébredés. Azért van szükség egy általános ébredésre, mert a lelki ínség, pusztulás és halál általános. Ez nemcsak egy országban van így, bár lehetséges, hogy egyes országokban sokkal jobban meglátszik, mint más országokban. Épp úgy megtalálható a külmisszióban, mint a belmisszióban. Voltak helyi ébredések. Az életadó isteni Lélek egy-egy gyülekezetre hatott, de nekünk sürgősen szükségünk van egy általános nagy ébredésre.
Mi a következménye az annyira szükséges ébredésnek?
Nézzük meg néhány percben az ébredés következményeit. Ezek a következmények
és a hitetleneken láthatók.
I. Az ébredés következménye a prédikátorokon, szolgákon:
- Az Úr szolgája új szeretetet (felelősséget) kap a lelkek iránt.
Nekünk szolgáknak általában nincs olyan szeretetünk, mint a milyenre szükségünk volna. Nem szeretjük annyira a lelkeket, mint Jézus szerette, nem szeretjük úgy őket, ahogy Pál szerette. De hogyha Isten meglátogatja az Ő népét, akkor a szolgáknak égni fog a szívük az elveszettekért. Nagy vágyakozással mennek akkor embertársaik megmentése érdekében. Akkor elfeledkeznek arról a nagyravágyásról, hogy nagyszerűen prédikáljanak, elfeledkeznek a hírnévről, csupán az a vágyuk, hogy embereket Krisztushoz vezethessenek.
2. Amikor igazi ébredés van, akkor a prédikátorok új szeretetet kapnak Isten Igéje iránt és új hitet nyernek az Isten Igéjében. Elvetik a kétségeket és kritikájukat a Biblia iránt és prédikálják a Bibliát, különösen a megfeszített Krisztust prédikálják.
A valódi ébredés sokkal többet fog felforgatni és mindent helyre állítani, mint bármilyen igyekezet.
Ha ébredés van, a prédikátor új szabadságot és erőt nyer prédikálásában. Többé nem egy hetes gyötrődés egy prédikáció elkészítése, és nem idegterhelő erőlködés a prédikálása az így elkészített beszédnek. Az ébredés idejében öröm és felüdülés a prédikálás és erő van benne.
II. Az ébredés következményei a hívőkön ugyanazok, mint
1. Ébredés idején a hívők kijönnek a világból és elkülönítik magukat a világtól. Hívők, akik kártyáztak, táncoltak és enyelegtek a világgal, akik színházba és szórakozni jártak, mindezt feladják. Ezt többé nem egyeztethetik össze növekvő új életükkel és világosságukkal.
2 Ha ébredés van, akkor a hívők új imalelkületet nyernek. Többé az imaórák nem kötelességből, hanem a szív szükségéből erednek. Komoly imádságok történnek éjjel és nappal. Nem lesz kérdés többé, meghallgatja-e Isten az imádságot? Tudják, hogy meghallgatja Isten az imádságukat. És éjjel-nappal ostromolják a kegyelem királyi székét.
3 Amikor ébredés van, akkor a hívők munkára indulnak az elveszett lelkekért. Nem csak összejövetelekre járnak, hogy örvendezzenek és áldást kapjanak, hanem azért járnak összejövetelekre, hogy figyeljék a lelkeket és hogy Krisztushoz vezessék őket. Beszélnek az emberekkel az utcán, az üzletben és otthonaikban. Krisztus keresztje, az üdvösség, a menny és a pokol lesz beszédük állandó tárgya. A politika, az időjárás, a divat és a legújabb regények mind feledésbe mennek.
4 Amikor ébredés van, akkor a hívők szívében Krisztusban való új öröm van. Az élet öröm, és az új élet új öröm. Az ébredés napjai boldog napok, mennyei napok a földön.
5 Amikor ébredés van, akkor a hívők új szeretetet kapnak Isten igéje iránt. Éjjel-nappal tanulmányozni szeretnék azt. Az ébredés nem kedvez a színháznak és szórakozóhelyeknek. De nagyon jó a könyvüzletnek és a Biblia-társaságoknak.
III. Az ébredésnek döntő hatása van megtéretlen világiakra.
1. Mindenek előtt az ébredés mély bűntudatot ébreszt. Az Úr Jézus mondta, hogy a Lélek eljön, meg fogja győzni a világot a bűnről. Jn. 16, 7-8.
Most már látjuk, hogy az az ébredés, amikor a Lélek jön és ezért új, bűnről való meggyőződés történik ilyenkor. Ha látod, hogy valamire azt mondják az emberek, hogy „ébredés”és nincs bűn-meggyőződés (bűnbánat), mindjárt tudhatod, hogy nem valódi ébredés. Ez egy biztos jel!
2. Az ébredés (minden esetben) megtérést és újjászületést ad. Az első pünkösd eredménye új élet és új erő volt a százhúsz számára a felházban.
A pünkösd második következménye, egy nap alatt háromezer megtérés volt. Ez mindig így van. Állandóan olvasok itt és ott ébredésről, ahol a hívők áldást nyertek, de nem volt megtérés. Kételkedem az ilyesmiben.
Hogyha a hívők igazán megújulnak, akkor mennek az elveszettek után,imádkoznak értük, bizonyságot tesznek előttük és igyekeznek megnyerni őket. És lesz megtérés.
Miért szükséges egy általános ébredés?
Láttuk, hogy mi egy általános (igazi) ébredés, mit végez el. Most pedig nézzük meg azt, hogy miért szükséges az ébredés napjainkban.
Azt gondolom, hogy annak a puszta leírása, hogy mi az ébredés és mit végez, világosan mutatja, hogy nagyon szükséges, de nézzünk meg néhány dolgot, melyek miatt meglátjuk, hogy mennyire szükséges ma. Amikor ezeket az állapotokat megmutatom, lehet, hogy némelyek pesszimistának fognak nevezni. Hogyha a tényekkel való szembenézés pesszimizmus, akkor csak nevezzenek engem is pesszimistának. De ha azt nevezi valaki optimistának aki behunyja a szemét, és a feketére azt mondja, hogy fehér, a tévedésre azt mondja, igazság, a bűnt igazságnak nevezi és a halált életnek, akkor én nem akarok optimista lenni. Azonban én mindenképpen optimista vagyok. A valódi állapotra való rámutatás, egy jobb állapotra fog vezetni
1. Vannak közöttünk akiket ortodox prédikátoroknak neveznek, olyanok, akik valóságban hitetlenek. Ez világos és vitathatatlan tény.
Nincs semmi lényeges különbség némely hitetlen és némely teológiai tanár tanítása között. A különbség csak annyi, hogy az utóbbiak nem olyan őszintén és mezítelenül tárják elő, az igazságot. Sokkal finomabban és kegyes szavakkal csomagolják ugyanazt. Az új tanítások sok esetben nem más, mint ezeknek a hitetleneknek a tanítása cukorral behintve.
Gyakran a mi leendő prédikátorainkat hitetlen tanárok készítik elő. Amikor a szemináriumba mennek, éretlen fiuk még, és amikor elvégzik a teológiát, hitetlenként jönnek ki onnan sok esetben, és így mennek ki és megmérgezik az egyházat.
2 Még hogyha a mi lelkipásztoraink ortodoxok is, nagyon sokszor nem imádkozó emberek. Hány modern lelkipásztor ismeri az imádkozásban való tusakodást, hányan tudják, hogy mit jelent az éjszakának jórészét az imádkozásban eltölteni? Azt nem tudom, hogy hányan teszik ezt, de azt tudom, hogy sokan nem teszik.
3, Közülünk sok lelkipásztorban nincs meg a lelkek iránti szeretet. Ugyan hányan prédikálnak azért, mert kell prédikálniuk, mert érzik, hogy az emberek mennek a kárhozatba és a prédikálás által némelyeket megmenteni szeretnének? Vajon hány olyan prédikátor van, aki prédikálása után könyörög – miként Pál – az embereknek, hogybéküljenek meg az Istennel?
Talán eleget beszéltem magunkról, igehirdetőkről, de világos, hogy szükséges az ébredés mi miattunk, máskülönben rémülettel telve fogunk megállni azon a rettenetes napon, amely biztosan közeledik.
1. Nézd meg az egyháznak a dogmai tanítását, milyen rossz itt a helyzet. Többen nem hisznek a teljes Bibliában. Szerintük a Mózes első könyve mitológia csupán, Jónás története csak allegória s még az Isten Fiának csodáiban is kételkednek. Az imádkozás régimódi, és a Szent Lélek munkáján mosolyognak. Megtérni szükségtelen, és már nem hisznek a pokolban. És nézd meg, hogy milyen tévelygések lettek a következményei a hitetlenségnek: „keresztyén tudomány”, unitáriusok az univerzalizmus (mely szerint senki nem kárhozik el), a spiritizmus, stb. az ördög tanításainak teljes zűrzavara.
2. Nézzük meg az egyház lelki helyzetét. A gyülekezeti tagok világiasak. Sok gyülekezeti tag épp oly mohó, vággyal szeretne meggazdagodni, mint a világiak. A világ módszereit is felhasználják ebből a célból és épp úgy ragaszkodnak hozzá, ha megszerezték, mint bárki a világban.
Hiányzik az imaélet mindenfelé a gyülekezeti tagoknál. Valaki azt mondta, hogy a hívők átlagban nem töltenek naponta több időt imádságban, mint öt percet.
Az Isten igéjének elhanyagolása együtt jár az imádkozás elhanyagolásával. Sokan kétszer annyi időt töltenek el újságolvasással, mint amennyit eltöltenek az Isten Szent szavában való fürdéssel és megtisztulással. Vajon hány hívő tölt el naponta egy órát Biblia- tanulmányozással? Félre az ima-elhanyagolással, az igeolvasás elmulasztásával! A gyülekezeteknek gyorsan növekszik a jövedelmük, de a misszionáriusok pénztára üres. Szinte ijesztő, hogy évente egy dollárt sem adnak a hívők a külmisszió részére.
Azután egyre inkább semmibe sem veszik az Úrnak napját. A világi örömök napjává lesz, nem pedig szent szolgálat napjává. Az újságok, regények olvasása foglalja el a Biblia olvasás helyét. Baráti látogatás, szórakozás foglalja el a vasárnapi iskola és az istentisztelet idejét. A hívők összekeverednek a világi szórakozásokban (a világgal).
A gyülekezet tagjaiból milyen kevesen léptek igazán közösségre Krisztussal a lelkek megmentésében. Azt hiszem, eleget beszéltem az egyház állapotáról.
1. Nézd milyen kevés megtérés van. Ritka az a gyülekezet, ahol emelkedik a hívők száma. De ott is ahol ilyen gyarapodást látunk, milyenkevés estben látunk mély, igazi megtérést.
2. Hiányzik a bűnösség tudata! A bűnt tévedésnek vagy gyengeségnek nevezik.
3. Növekszik a hitetlenség. A Bibliát sokan felsőbbrendű tudásuk címén utasítják vissza.
4. A hitetlenséggel kéz a kézben halad az erkölcstelenség. Ezek iker testvérek, mindig együtt járnak. Nézd meg a törvényesített paráznaságot, amit úgy hívunk, hogy elválás. Utána mással házasodnak össze. Ezrével vannak olyan tekintélyes férfiak Amerikában, akik más ember feleségével élnek együtt és olyan úgynevezett, tisztességes asszonyok, akik más asszony férjével élnek együtt.
Szegény és gazdag sóvárog a pénz után. Szükségünk van mély, széles általános ébredésre. Ha nem lesz ilyen ébredés, szétesik a gyülekezet, a család, és az állam. Egyedül az ébredés gátolhatja meg az erkölcstelenséget és a hitetlenséget. Puszta érvelés ezt nem éri el, csak a mennyei szél, a Szentszellemnek egy újabb kiáradása, csak egy igazi:Istentől küldött ébredés. Hogyha a Szentszellem kiárad, a hitetlenséget a Biblia mind elsöpri. Nem a vitatkozás, hanem az Isten Szelleme volt az Aki száműzte a feledésbe Voltairet és társait. Újra szükségünk van Isten leheletére, hogy elfoglalja a szószékeket. Hiszem, hogy jön Istentől a lehelet.
A mának legnagyobb szüksége az ébredés. Hogy szükségünk van ébredésre, az világos. Mit tegyünk tehát? Imádkozzunk!! Vegyük a zsoltáríró imádságát: „Ébressz fel minket, hogy a Te néped örvendezzen BENNED!” Zsolt. 85, 7. Vagy vegyük Ezékiel imáját: „Jöjj a négy szelek felől (Isteni Lehelet) Lélek és lehelj ezekre a csontokra, hogy életre keljenek!” Ez. 57, 9. Psz… zúgást hallok… Szinte érzem a szellőt az arcomon. Szinte látom, amint az egész sereg lábra áll. Imádkozzunk tehát, amíg el nem jön a Lélekés Isten föl nem ébreszti az Ő népét.
Imádkozzunk! Imádkozzunk!! IMÁDKOZZUNK!!!
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.